سرشماری اداره محصول مهندسی پروانه

سرشماری: اداره محصول مهندسی پروانه خوزستان استاندارد مصالح ساختمانی صدور 50 پروانه

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی وزیران نفت اوپک پیش از نشست تاریخی چه گفتند؟

وزیران انرژی اوپک هفته جاری جهت روشن کردن آینده توافق ۱۸ ماهه کم کردن تولید نفت میان کشورهای عضو و غیرعضو اوپک در وین گردهم آمدند.

وزیران نفت اوپک پیش از نشست تاریخی چه گفتند؟

وزیران نفت اوپک پیش از نشست تاریخی چه گفتند؟

عبارات مهم : انرژی

وزیران انرژی اوپک هفته جاری جهت روشن کردن آینده توافق ۱۸ ماهه کم کردن تولید نفت میان کشورهای عضو و غیرعضو اوپک در وین گردهم آمدند.

به گزارش ایسنا، کشورهای تولیدکننده نفت با درخواست کشورهایی مانند آمریکا، چین و هند جهت آرام کردن رشد قیمت ها و حمایت از اقتصاد جهانی از طریق عرضه زیاد نفت، قصد دارند راجع به زیاد کردن تولید مذاکره کنند.

وزیران نفت اوپک پیش از نشست تاریخی چه گفتند؟

استراتژی محدودیت عرضه از اشباع عرضه بازار جهانی کاست ولی موجب شد قیمت ها به بالاترین حد چند سال اخیر افزایش کنند. وزیران انرژی تلاش می کنند راجع به تسهیل محدودیت های عرضه و جلوگیری از داغی بیش از حد بازار به توافق برسند.

در آستانه نشست حساس روز جمعه، شبکه سی ان بی سی آمریکا به بازتاب نظر بعضی از مهمترین اعضای این گروه پرداخت.

وزیران انرژی اوپک هفته جاری جهت روشن کردن آینده توافق ۱۸ ماهه کم کردن تولید نفت میان کشورهای عضو و غیرعضو اوپک در وین گردهم آمدند.

عربستان سعودی

خالد الفالح – وزیر انرژی عربستان سعودی – به سی ان بی سی گفت وی خوش بین است که اوپک می تواند هفته جاری راجع به سیاست تولید خود به توافق برسد و یک روحیه همکاری میان اعضای این گروه که اکثرا از کشورهای خاورمیانه هستند، وجود دارد.

وی همچنین گفت: کشورهای مصرف کننده به زودی در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ متقاضی نفت بیشتری می شوند؛ بنابراین اوپک باید راجع به چگونگی زیاد کردن تولید به میزان یک میلیون بشکه در روز و بازگرداندن پایبندی به پیمان نفتی به سطح عادی گفت و گو کند.

وی راجع به اینکه آیا کشور عزیزمان ایران که تاکنون مخالف مهم توافق تازه جهت اوج بردن سطح تولید بوده، در آستانه این نشست عوض کردن عقیده داده است گفت: این عنوان را درخواهیم یافت.

وزیران نفت اوپک پیش از نشست تاریخی چه گفتند؟

عربستان سعودی که بزرگترین صادرکننده عضو اوپک است به همراه روسیه که عضو این گروه نیست، خواهان تسهیل محدودیت های عرضه هستند که از ژانویه سال ۲۰۱۷ با نشانه متعادل کردن عرضه و تقاضا در بازار و تقویت قیمت ها به اجرا گذاشته شده است است.

با این حال بعضی از اعضای اوپک مشمول بر ایران، عراق و ونزوئلا تمایلی به عوض کردن پارامترهای فعلی توافق ندارند.

وزیران انرژی اوپک هفته جاری جهت روشن کردن آینده توافق ۱۸ ماهه کم کردن تولید نفت میان کشورهای عضو و غیرعضو اوپک در وین گردهم آمدند.

امارات متحده عربی

دیدار اوپک در شرایطی برگزار می شود که دونالد ترامپ – رییس جمهور آمریکا – اوپک را تحت فشار فزاینده ای قرار داده و این گروه را عامل اوج رفتن اخیر قیمت های نفت قلمداد کرده هست. با این حال اعضای اوپک اظهار کرده اند که این گروه یک شرکت سیاسی نیست.

وزیران نفت اوپک پیش از نشست تاریخی چه گفتند؟

سهیل المزروعی – وزیر انرژی و صنعت امارات متحده عربی و رییس اوپک – این نظر را تکرار کرد و گفت: اوپک یک شرکت سیاسی نیست و یک شرکت تجاری است و پیش از این نیز گفته بوده ام که ما این شرکت را سیاسی نخواهیم کرد.

وی افزود: ما مانند هر لحظه پیشرفت خوبی داشته ایم و همه از اینکه با کشورهای غیراوپک هستیم، راضی هستند.

اوپک در آخرهای سال ۲۰۱۶ با روسیه و شماری دیگر از تولیدکنندگان خارج از این شرکت جهت محدودیت عرضه به میزان ۱.۸ میلیون بشکه در روز به توافق رسید. این توافق کمک کرد اشباع عرضه ای که قیمت ها را از بالای ۱۰۰ دلار در هر بشکه در سال ۲۰۱۴ به پایین ۳۰ دلار در هر بشکه در سال ۲۰۱۶ رسانده بود، از میان برود.

نفت برنت که قیمت پایه بازار جهانی هست، از آن وقت اصلاح یافته و حدود ۷۵ دلار در هر بشکه معامله می شود.

عراق

جبار علی اللعیبی – وزیر نفت عراق – نیز گفت: مطمئن هستم که ما به نوعی توافق دست پیدا خواهیم کرد.

عراق به همراه ونزوئلا با تسهیل محدودیت تولید مخالف هستند و نگرانند که تولید بالاتر نفت به افت قیمت ها منتهی شود.

ایران

بیژن زنگنه – وزیر نفت کشور عزیزمان ایران – روز سه شنبه گفته بود که تردید دارد اوپک در هفته جاری به توافق برسد.

وی از دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا انتقاد کرد و گفت تحریم های آمریکایی علیه کشور عزیزمان ایران و ونزوئلا که دو عضو اوپک هستند، قیمت های نفت را بالاتر برده است.

وی عصر روز چهارشنبه با شبکه سی ان بی سی گفت: نسبت به سطح تولید اوپک رضایت دارد.

زنگنه روز پنج شنبه به طور جداگانه با الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه گفت و گو کرد.

اوپک جلوی از دست رفتن اعتبارش را می گیرد

مایکل کوهن – مدیر تحقیقات بازار انرژی در بارکلیز – نیز گفت: واقعا مهم است که اعضای اوپک خبر درست را دریافت کنند لیکن باید به خاطر بیاورند که در دو سال گذشته که آنها این سیاست را اجرا کردند، چه اتفاقی افتاده هست. اعضای اوپک به عنوان یک شرکت که می تواند روی بازار تاثیر بگذارد، اعتبار زیادی را کسب کردند؛ بنابراین آنها نمی خواهند این اعتبار را از دست دهند.

وی در ادامه افزود: ما تصور می کنیم که توافقی خواهد بود و انتظار داریم که تولید اوپک به جز ونزوئلا حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار بشکه در روز زیاد کردن پیدا کند.

طبق گزارش بلومبرگ، اوپک و متحدانش با وجود مخالفت شدید ایران، جهت زیاد کردن تولید به میزان یک میلیون بشکه در روز به توافق مقدماتی رسیده اند. البته زیاد کردن واقعی تولید کمتر از این میزان خواهد بود لیکن کشورهای متعددی قادر به اوج بردن تولید خود نیستند.

کمیته نظارتی یکسان وزیران اوپک و غیراوپک که سیاستهای این گروه را دیکته می کند با وجود خروج بیژن زنگنه – وزیر نفت کشور عزیزمان ایران – از دیدار آنها، جهت زیاد کردن تولید به توافق رسیده است.

خالد الفالح – وزیر انرژی عربستان سعودی – گفت: یک میلیون بشکه در روز یک رقمی اسمی است و زیاد کردن واقعی تولید کمتر از این میزان خواهد بود لیکن همه کشورها نمی توانند پاسخگو باشند. آنچه که به بازار عرضه می شود، بسیار کمتر از میزان زیاد کردن تولید توافق شده است خواهد بود.

یک منبع آگاه از محاسبات اوپک گفت: میزان زیاد کردن تولید واقعی حدود ۶۰۰ هزار بشکه در روز خواهد بود. در میان کشورهای عضو اوپک، مطمئنا ونزوئلا به علت بحران اقتصادی این کشور، قادر به اوج بردن تولیدش نیست.

اوپک باید توصیه کمیته نظارتی را در دیدار رسمی روز جمعه خود تایید کند. عوض کردن توافق اولیه جهت این گروه بی سابقه نیست و کشور عزیزمان ایران همچنان می تواند این توافق را وتو کند لیکن تصمیمات اوپک باید به صورت جمعی گرفته شود. از سوی دیگر ریاض می تواند با جمع کردن ائتلاف کشورهایی که آماده تولید زیاد هستند، وتوی کشور عزیزمان ایران را دور بزند.

این گروه روز شنبه با سایر کشورهای خارج از اوپک مشمول بر روسیه که در توافق کم کردن تولید همکاری کرده اند، دیدار خواهد کرد.

واژه های کلیدی: انرژی | ایران | بازار | توافق | اخبار اقتصادی و بازرگانی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه